به نام خدا

رییس سازمان مسكن و شهرسازی از ساخت اولین برج 35 طبقه ای در یزد خبر داد.

به گزارش ایسنا ،مهندس محمدحسن اولیا در كنفرانس مطبوعاتی با اشاره به روز جهانی اسكان بشر در اولین دوشنبه اكتبر هر سال، گفت: برای تحقق سند چشم انداز 20 ساله و برنامه چهارم توسعه در قانون بودجه سال جاری برای هویت بخشی به سیمای روستا و شهر و استحكام سازی آن و توجه به موضوع مرمت احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده به سازندگان غیردولتی 25 میلیارد تومان در داخل بافت فرسوده شهر‌ها تسهیلات داده می شود.

وی اختصاص حداقل 35 درصد از درآمد و زارت مسكن وشهرسازی را برای تملك املاك در بافت فرسوده ، احداث مسكن استیجاری به میزان حداقل 30 میلیارد تومان در سال جاری ، انتشار اوراق مشاركت تا سقف 50 میلیارد تومان و استفاده از فاینانس به میزان 300 میلیون دلار را از دیگر موارد بودجه‌ای وزارت مسكن وشهرسازی نام برد.

اولیا از اعطای وام به دارندگان بناهای فرسوده دارای ارزش فرهنگی ، تاریخی خبر داد و گفت: 7 میلیون تومان وام با بهره 17 درصد و بازپرداخت 9 ساله به متقاضیان پرداخت خواهد شد ، كه برای روان سازی و كوتاه كردن مسیر اعطای وام كلیه مراحل اداری در شركت انبوه سازان متمر كز شده است .

وی گفت: در سال گذشته 800 واحد انبوه سازی برای دریافت وام 6 میلیونی به بانكها معرفی شده‌اند و در مجموع 4 میلیارد و 800 میلیون تومان وام به انبوه  سازان پرداخت شده است.

رییس مسكن و شهرسازی با اشاره به هدف تولید یك میلیون واحد در سال ، تصریح كرد : در شرایط كنونی باسرمایه گذاری 8 هزار و 500 میلیارد تومان ، هر سال 7هزار واحد تولید می‌شود .

وی افزود: سهم استان یزد از این میزان 5 هزار و 500 واحد در شهر و یك هزار و 500 واحد در روستا است.

مهندس اولیاء با اشاره به تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه دانشجویی ، گفت: خیرین این بخش از تسهیلات انبوه سازی ، تامین زمین ارزان قیمت توسط سازمان مسكن و شهرسازی و معافیت مالی بهره مند می شوند.

وی به خیرین مسكن ساز در یزد اشاره كرد و گفت: قرارداد مجتمع 361 واحدی درامام شهر منعقد شده و فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شده است.

طرح مسكن غدیر با 298 واحد اجاره‌ای از دیگر فعالیت‌های انبوه سازی در یزد است كه در مناطق آزاد شهر ، صفاییه و سیلو در حال انجام است.

رییس مسكن و شهرسازی یزد با اشاره به واحدهای اجاره به شرط تملیك ، گفت : تا كنون 2 هزار و 198 واحد از این پروژه به اتمام رسیده است و آماده تحویل به متقاضیان است.

مهندس اولیاء از نسل جدیدی از واحدهای استیجاری خبرداد وتصریح كرد : واحد های استیجاری با مشخصات جدید در 20 طبقه طراحی و دارای 600 واحد است كه 400 واحد آن به فرهنگیان اختصاص دارد .

اولیاء از اجرای پروژه‌های مشاركتی وزارت مسكن وشهرسازی با بخش خصوصی خبر داد و گفت: تا كنون 5 هزار و 935 واحد مشاركتی طراحی شده كه 60 درصد آن به بهره برداری رسیده است و 2 هزار و 210 واحد در دست اجرا است.

همچنین به گفته اولیاء ،انبوه سازی یك هزار و 50 واحد مسكن محرومین با همكاری بنیاد مسكن و حساب 100 امام آغاز شده است و در سال جاری با اضافه شدن 600 واحد دیگر ، این واحدهابا شرایط بنیاد مسكن عرضه می‌شود.

مهندس اولیاء از احداث 11 هزار و 861 واحد با زیربنای یك میلیون و 218 هزار مترمربع در 8 سال گذشته خبر داد و اضافه كرد: در جهت توسعه انبوه سازی انجمن صنفی استان با 500 عضو بازوی فنی و اجرایی سازمان مسكن استان است.

رییس سازمان مسكن وشهرسازی هدف از ساخت برج 35 طبقه در زیربنای 48 هزار مترمربع و به مساحت 6 هزار و 700 مترمربع و 18 میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه صفاییه ، فضای 230 هكتاری مهرآوران با كاربری مسكونی ، اداری ، تجاری كه به زودی مراحل طراحی آن با انتخاب مشاور آغاز می شود،پروژه دیگری در مجاورت دانشگاه با كاربری فرهنگی تجاری اداری برای جوانان و ایجاد فضای جدید و لوكس و جوان پسند در زمینی به مساحت 6 هزار و 800 متر و زیربنای 38 هزار متر مربع در 5 طبقه با ارزش 5/16 میلیارد تومان كه در حال طراحی است و پروژه مسكونی آسمان كه در 18 طبقه با 52 هزار مترمربع زیربنا و 384 واحد به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان توسط انجمن صنفی انبوه سازان استان در حال طراحی است را ایجاد الگوهای جدید در ساختمان سازی با در نظر گرفتن تمامی شرایط و ضوابط معماری شهرسازی و بلند مرتبه سازی عنوان كرد..

وی افزود: پروژه اداری تجاری ایرانشهر یزد در 4 طبقه تا كنون 25 درصد پیشرفت كار داشته است.

مهندس اولیاء ا زمحور گردشگری یزد ـ تفت خبر داد و گفت: ایجاد یك محور ورزشی ، سیاحتی ، تفریحی و فرهنگی برای خانواده‌ها و جوانان در ادامه ساخت پارك كوهستان در دست طراحی است و مراحل اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

رییس سازمان مسكن و شهرسازی یزد در پاسخ به سوالی یكی از خبرنگاران در جهت مقاوم سازی بناهای فرسوده گفت: این سوالی است كه سازمان مسكن از میراث فرهنگی و گردشگری دارد و به راهكار را سازمان میراث باید ارائه كند.

وی همچنین در مورد ایجاد خدمات و امكانات رفاهی در شهرك‌های مسكونی جدید یزد اظهار داشت: برنامه ریزی آن همان ابتدا انجام شد و كلیه مسائل مد نظر قرار گرفته شده است هر كدام به عهده سازمان مسكن بوده انجام شده است مابقی فعالیت‌ها ایجاد خدمات برای ساكنان این شهرك‌ها به عهده ارگان‌های زیربط است كه باید انجام دهند

اخبار مرتبط

 ساخت آپارتمانهای اجاره به شرط تملیک در حریم دکلهای برق( گزارش تصویری)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا